Loader

უკრაინა VS რუსეთი! უკრაინის ხელისუფლება სტრატეგიულად ფიქრობს და თამამად მოქმედებს

რამდენიმე დღის წინ უკრაინის ვერხოვნა რადამ მიიღო კანონი: “უკრაინის სახელმწიფო პოლიტიკის თავისებურებები დროებით ოკუპირებულ ტერიტორიებზე – დონეცკის და ლუგანსკის ოლქებში”.

კანონის მიხედვით განისაზღვრა, რომ რუსეთის მხრიდან შეიარაღებული აგრესია დაიწყო ამ ქვეყნის შეიარაღებული და სხვა ძალოვანი უწყებების წარმომადგენლების გამოუცხადებელი და ფარული შეჭრით უკრაინის ტერიტორიაზე; აგრეთვე, ტერორისტული ქმედებების მხარდაჭერით და ორგანიზებით.

დონეცკის და ლუგანსკის დროებით ოკუპირებული ტერიტორიები აღიარებულია უკრაინის ტერიტოროებად, რომლებშიც რუსეთის შეიარაღებული ფორმირებები და საოკუპაციო ადმინისტრაცია ეფექტურ კონტროლს ახორციელებენ.

კანონინ არაფერს ამბობს ოკუპაციის თარიღის თაობაზე, თუმცა, წყაროდ მითითებულია ადრე მიღებული სხვა კანონი, რომლის თანახმადაც, ოკუპაციის დღედ 2014 წლის 20 თებერვალია განსაზღვრული. მნიშვნელოვანია, რომ კანონის თანახმად, დონეცკისა და ლუგანსკის ოლქებში ოკუპირებული რაიონების, ქალაქების, დაბების და სოფლების როგორც საზღვრების, ისე ჩამონათვალის განსაზღვრის უფლება აქვს მხოლოდ პრეზიდენტს, რომელიც, თავის მხრივ, დაეყრდნობა თავდაცვის მინისტრის მოხსენებას. თავად მინისტრი კი შეიარაღებული ძალების შტაბის უფროსის მონაცემებით იხელმძღვანელებს.

კანონის თანახმად, რუსეთის ფედერაციისა და საოკუპაციო ადმინისტრაციის მოქმედებები დონეცკსა და ლუგანსკში მიჩნეულია საერთაშორისო სამართლის ნორმების დარღვევად და ამდენად, ნებისმიერი  გამოცემული აქტი თუ განკარგულება – უკანონოდ.

ამავე კანონის მიხედვით, პირები, რომლებიც მონაწილეობდნენ რუსეთის მიერ მოწყობილ შეიარაღებულ აგრესიაში, აგრეთვე, ვინც უკანონო ადმინისტრაციაში მონაწილებს სხვადასხვა ფორმით, სს დანაშაულში არიან ეჭვმიტანილნი, რადგან ისინი უკრაინის  და საერთაშორისო ჰუმანიტარულ ნორმებს არღვევდნენ.

რადას მიღებული აქტის თანახმად, უკრაინა არაა პასუხისმგებელი რუსეთის ფედერაციის უკანონო გადაწყვეტილებებზე და ქმედებებზე.

კანონი “ამბობს”, რომ დონეცკისა და ლუგანსკის ოლქებიდან რუსეთის ფედერაციის ჯარის გაყვანა მაშინ ჩაითვლება შემდგარ ფაქტად, თუ უკრაინის თავდაცვის და შს მინისტრები ერთობლივად მოახსენებენ ამის შესახებ პრეზიდენტს და ეს უკანასკნელიც შესაბამის გადაწყვეტილებას მიიღებს.

ეროვნული ისაფრთხოების, აგრეთვე, წინააღმდეგობის გაწევისა და რუსეთის ფედერაციის შეიარაღებული ძალების შეჩერების ღონისძიებების დაწყება-დასრულებას განსაზღვრავს პრეზიდენტი თავისივე გადაწყვეტილებებით.

კანონის დამატებათა თანახმად, უკრაინის გენერალური შტაბი ხელმძღვანელობს  უკრაინის შეიარაღებული ძალებს, სხვა საჯარისო ფორმირებებს, შს-ს, ეროვნულ პოლიციას, აღმასრულებელი ხელისუფლების ცენტრალურ ორგანოს და სხვა იმ უწყებებს, რომლებიც რომლებიც დონეცკსა და ლუგანსკში ეროვნული უსაფრთხოებას და რუსეთისათვის წინააღმდეგობის გაწევისა თუ შეკავების პოლიტიკით უზრუნველყოფენ სამოქალაქო მშვიდობას.

კანონი კი მიღებულია, მაგრამ, აუცილებელია იმის აღნიშვნაც, რომ ვერხოვნა რადაში კენჭი არ უყრიათ დონბასის დეოკუპაციის კანონის შესწორებებისათვის და არც რუსეთთან მეგობრობის შეთანხმების დენონსირებისათვის.

შესწორებების გარეშე კანონს მხარი რადას ორას ოთხმოცმა დეპუტატმა  დაუჭირა (პეტრო პოროშენკოს ბლოკიდან – 123; ეროვნული ფრონტიდან – 76; ლიაშკოს რადიკალური პარტიიდან  – 17; “სამოპომოშჩიდან” – 22; და 15 ბატკავშინადან).

ლავროვის კომენტარი

რუსეთის საგარეო მინისტრი ლავროვი მიიჩნევს, რომ ვერხოვნა რადას მიერ მიღებული კანონი მინსკის შეთანხმებებს ეწინააღმდეგება. ამის შესახებ ლავროვმა ნიუ იორკში განაცხადა.

“კანონი, თუ მას იურიდიულად მივუდგებით, ეწინააღმდეგება მინსკის შეთანხმებებს, რომლებიც გაეროს უშიშროების საბჭომ მოიწონა მას შემდეგ, რაც მინსკში “ნორმანდიული ოთხეულის” ხელმძღვანელთა შეხვედრა გაიმართა”, – ამბობს ლავროვი.

რეალურად კი…

დამოუკიდებლად იმისა, რას ამბობენ ამ კანონზე მოსკოვში, უნდა ითქვას, რომ ის, რეალურად, არაა მიმართული მინსკის მოლაპარაკებების საწინააღმდეგოდ.

ამ გადაწყვეტილებებით უკრაინა ადასტურებს, რომ ქვეყანაში არსებული უკლებლივ ყველა პოლიტიკური მოთამაშე თანხმდება მთავარზე – უკუპაციის დაძლევის აუცილებლობაზე და ამ მხრივ ყველა მოქმედებს შეთანხმებით.

რეალურად, სწორედ რუსეთის ფედერაციის ქმედებები ვნებს მინსკის შეხვედრებს, რადგან რუსეთი ქმნის ილუზიას, რომ თითქოს მხარეები ერთმანეთთან საუბრობენ, მაგრამ, პროგრესი კონფლიქტის გადაწყვეტაში კი, არ ჩანს.

რაც შეეხება თავად კანონს. მის შესახებ ყველაზე სწორი შეფასება პრეზიდენტმა პოროშენკომ გააკეთა, რომლის თქმითაც, ნორმატიული აქტი არის სიგნალი ყირიმისა და დონბასისათვის და ეს ტერიტორიებიც, ცხადია, უკრაინის განუყოფელი ნაწილებია.

 

Ukraine VS Russia! 

The Ukrainian authorities think strategically and act quite decisively

The other day the Verkhovna Rada of Ukraine adopted the law “On the peculiarities of the state policy on securing the state sovereignty of Ukraine in the temporarily occupied territories in the Donetsk and Lugansk regions” and determined that the armed aggression of the Russian Federation began with the unannounced and implicit invasion of the territory of Ukraine by units of the armed forces and other security forces departments of the Russian Federation, as well as by organizing and supporting terrorist activities.

Temporarily occupied territories in Donetsk and Lugansk regions are parts of the territory of Ukraine, within which the armed formations of the Russian Federation and the Russian occupation administration have established and exercise overall effective control.

The law does not include the date of the occupation, but there are references to the earlier adopted law, where this date was determined on February 20, 2014. It is important that the law says that the boundaries and list of districts, cities, towns and villages, parts of their territories temporarily occupied in Donetsk and Lugansk regions are determined by the President of Ukraine on the proposal of the Ministry of Defense of Ukraine, prepared on the basis of proposals of the General Staff of the Armed Forces of Ukraine. By law, the activities of the armed formations of the Russian Federation and the Russian occupation administration in the Donetsk and Lugansk regions are considered to be contrary to the norms of international humanitarian law that are illegal, and any act issued in connection with such activity is invalid.

According to the law, persons involved in armed aggression of the Russian Federation or involved in participation in the Russian occupation administration are criminally liable for acts that violate the laws of Ukraine and the norms of international humanitarian law. The law states that Ukraine is not responsible for illegal actions and decisions of the Russian Federation in the temporarily occupied territories in the Donetsk and Lugansk regions.

According to the Law, the fact of the final withdrawal and complete absence of all the armed formations of the Russian Federation in the Donetsk and Lugansk Regions is established by the Minister of Defense of Ukraine and the Minister of Internal Affairs of Ukraine through joint submission to the President of Ukraine, which exclusively on this basis makes a relevant decision. The beginning and completion of measures to ensure national security and defense, repelling and deterring the armed aggression of the Russian Federation in the Donetsk and Lugansk regions are determined by separate decisions of the President of Ukraine.

Also, in accordance with the provisions of the Law, the strategic management of forces and assets of the Armed Forces of Ukraine, other military formations, the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, the National Police of Ukraine, the central executive body implementing the state policy in the field of civil protection, which are involved in implementing measures to ensure national security and defense, repelling and deterring the armed aggression of the Russian Federation in the Donetsk and Lugansk regions, is carried out by the gene -sectoral Staff of the Armed Forces of Ukraine.

The law was adopted but for the sake of a full picture it must be emphasized that the Verkhovna Rada refused to vote for an amendment to the bill on the de-occupation of Donbass on denouncing the treaty with Russia on friendship. For the drafting of the draft without amendments, 280 people’s deputies of Ukraine voted, and 123 deputies from the “Bloc of Petro Poroshenko”, 76 from the “Popular Front”, 17 from the “Radical Party” O. Lyashko, 22 from “Samopomochi” and 15 – from the “Fatherland”.

Comments of Sergey Lavrov
Russian Foreign Minister Sergei Lavrov believes that the law on the reintegration of Donbass adopted by the Verkhovna Rada contradicts the Minsk agreements. He said this at a press conference in New York, reports Interfax-Ukraine.
“The law on reintegration, if approached from a legal point of view, crosses the Minsk agreements, which were approved unanimously by the Security Council in a resolution adopted a few days after the meeting of the four leaders of the Norman format in Minsk,” Lavrov said.

Actually
Regardless of what is said about the law in Moscow, it must be recognized that Kiev’s decisive step is not aimed at disrupting the negotiations in Minsk. By this decision, Ukraine shows that there is no discrepancy in the country on the main issue and the entire political spectrum of Ukraine acts in concert.
On the other hand, it is Russia’s strategy to give the Minsk format that look, when the parties seem to agree, but the matter does not go forward.
As for the adopted Law, the most accurate assessment is given to him by the President of Ukraine Petro Poroshenko, who calls the normative act on de-occupation of Ukrainian lands “a signal for the Crimea and Donbass, that they are an integral part of Ukraine.”